Iklan Corner

Tuesday 31 January 2012

Terengganu Nelang; Bek pun nelang!

Ahmad Muslim Ahmad

Posisi : Bek Tengah


Dalam ramai-ramai pemain Malaysia yang beraksi untuk skuad kebangsaan, aku suka tengok permainan budak nie. Bukan bermakna aku gay, tapi cara permainan selambe dia menambat hati semua peminat bola Malaysia amnya.

Mungkin sebab aku pernah bermain dalam posisi yang sama (walaupun sekarang aku lebih bergerak bahagian midfield ala Xabi Alonso), Ahmad Muslim menjadi perhatian aku setiap kali dia turun beraksi. First time aku tengok dia dalam perlawanan Harimau Muda 2 tahun yang lepas rasanya, aku dapat rasa yang dia bakal menjadi pemain bek regular dalam pasukan Malaysia.

Permainan yang tenang, pembacaan permainan yang baik dan tidak banyak melakukan rash takle adalah ciri-ciri pemain yang berusia 23 tahun nie. Bila aku dapat tahu yang dia bakal menyertai Terengganu musim nie, lagi aku suka sebab dia akan berganding dengan Marzuki Yusof, otai Terengganu yang sememangnya seorang defender yang amat baik. Malah, aku rasa Ahmad Muslim ni mempunyai potensi untuk jadi lebih baik dari Zamani Misbah.


Marzuki Yusof yang otai

P/s :Aku ada terserempak dengan Marzuki Yusof hari tu kat Giant dengan Mr. Zarsaza, tapi tak sempat snap gambar sebab henset buruk jer. Anyway, Terengganu akan terus mengganas dengan adanya dua bek kental nie.



Peteh Terengganu Peteh!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...