Iklan Corner

Monday 16 January 2012

Negeri Sembilan penuh pemain potensi

[Analisis] Kali ni aku ingin memberi ceramah pasai team nogori plak. aku sangat tertarik pasai team bimbingan Azrai Khor Abdullah ni pasai apa team ni banyak pemain-pemain berpotensi. seperti mana di kedah dulu, munculnya Badrol Bakhtiar kerana Azrai, kali ni dalam team nogori Azrai sekali lagi mempertarukan ramai pelapis muda dalam pasukan musim ini. Kita tahu musim lepas beberapa bintang telah keluar berhijrah dan dikatakan  telah 'hilang separuh kekuatan'.Pemain yg paling menonjol setakat ini , jum kite tengok.


1) Juan Effa Owana.

Gile tinggi sial negro Cameroon nih. pengganti hairuddin Omar ni nyata pemilihan nya tidak sia-sia.Setakat hari ni, sudah 2 gol di sumbat.2 gol itu dengan menggunakan kaki dan kepala. Dengan ketinggian yg ada, tiada masalah untuk menyambut hantaran silang dari midfield.

2)S. Kunanlan


Laju pemain ni. Lariannya sangat menakutkan musuh. Dikatakan mempunyai paru2 yg besar, kata Zinal Abidin Rawop. Hantaran lintang nya sangat canteek.

3) Shakir Ali


entah mcm mana pemain ini begitu menojol. pengganti Zaqwan Adha ni nyata selesa sebagai penyerang. setakat ni 2 gol.

4) Mahadevan

centre back yg sangat tinggi.ade potensi wakili negara. boleh diiibratkan sebagai Per Mertersacker.ditukar ke cb dari midfield oleh Azrai. setakat ni dipuji peminat. kalau main negara memang best sbb  tinggi lampai boleh bantu menewaskan musuh striker yg tinggi. Kalau ade sedikit agility, boleh menjadi satu cb yg sangat ampuh untuk Malaysia.

5) Rashid Mahmud

tidak diketahui mana asalnya.tetapi percaturan Azrai memberi keutamaan kepada Rashid di tengah memaksa kapten Jang, Shukor Adan berada di tepi padang membancuh air saja. dikatakan Shukor dikatakan terdesak untuk kembali tapi prestasi membanggakan Rashid menidakkan hasrat Kapten Jang berpengalaman itu.

sebenarnya ramai lagi pemain negeri sembilan yg muda yg bakal menonjol dan hanya menunggu masa untuk meledak. tetapi dengan liga yg kompetitif ni kita tunggu dan lihat samada pemain Negeri Sembilan boleh bertahan  dengan cabaran yg bakal menanti mereka.

2 comments:

Aish said...

Encik Zarsaza, sekiranya anda jurulatih Malaysia, yang mana anda akan pilih untuk posisi LM, Kunanlan ke Ashaari?

zarsaza said...

Kunanlan...time kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...