Iklan Corner

Saturday 24 December 2011

kesilapan tektikal dari The Professor?

Apa lagi yang harus pengurus Arsenal, Arsenal Wenger lakukan untuk memberi keyakinan kembali kepada penyokong The Gunners supaya memberi satu ketumbukan padu kepada Arsenal FC. Sesudah enam tahun berlalu(kini mahu masuk tahun ke tujuh) tidak ada tanda-tanda Arsenal akan bangkit dari demam kebah. Ubat apa pun yang diberi tidak nampak tanda-tanda kelab berkiblatkan utara itu akan mengubah prestasi 'koman' kepada terbilang seperti era di Highbury itu. Namun tidak seperti pengurus2 yang lain, nampaknye kedudukan Wenger  di Arsenal kian kukuh. walaupun dihambat prestasi 'suam suam kuku' hampir sedekad ini, namun ia tampak kebal.  dek kata orang tua-tua makin bukan nama demam lagi tapi dah tahap lumpuh terkena strok.

Walaupun begitu, jaminan dari Gazidis, Director Board Arsenal yang wenger nasih diperlukan menamatkan spukulasi perburuan Real Madrid dan kelab2 lain untuk memancing beliau. Penyokong arsenal semakin faham yang Wenger seolah2 sudah tepu idea untuk membawa hatta sebuah trofi. kabinet Arsenal telah lama berhabuk, dan kini telah ada suara2 yang mahu Wenger tidak lagi meneruskan 'projek sosial'nya dan ada yang kini mahu wenger mengucapkan selamat tinggal ke emirates. director2 arsenal seolah2 tiada kuasa untuk menahan dominasi wenger ke atas arsenal. tiba masanya kini wenger perlu menilai diri sendiri dan tidak terbawa2 kenangan yang lalu seperti penyokong arsenal menyiul "in arsene we trust".

penyokong2 arsenal kini mahu satu revolusi berlaku ke atas arsenal.mereka percaya walau pahit untuk ditelan, seperti kata orang melayu purba ditelan mati bapak, diluah mati mak, tetapi kepentingan pasukan arsenal melebihi kepentingan individu. nyata rekod tanpa belas kasihan 7 tahun tanpa trofi nyata amat menyeksakan buat penyokong arsenal. Apa guna bermain cantik tapi tidak boleh menang seperti pasukan Man City dan Tottenham. Sudahlah tertinggal keretapi dari Man United, Liverpool dan Chelsea yang  jauh sekali terkehadapan.

Memori arsenal memegang trofi seperti ini sudah lama dirindui oleh peminat tegar arsenal. Bagi mereka arsenal dan Arsene Wenger tak boleh dipisahkan seperti juga ejaan namanya. apa2 pon hakikat kehabaan sesebuah kelab amat bergantung kepada kejayaan trofi , yang sudah tentu tidak ada pada arsenal. Kesimpulannya, tahun ini gelap gambar lagi.

4 comments:

Anonymous said...

nice posting.dh lama aku cari cter pasal kesilapan wenger.thniah zarsaza!

Aish said...

Memang Arsenal gelap gambar sokmo bro..hahaha

Anonymous said...

woit nilah ayat paling power aku degar sejak dr bayi.mantappp

Aish said...

Lepas Mourinho, Wenger akan ambik alih Real. Dah konfirm dah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...