Iklan Corner

Monday 26 December 2011

Siapa yang bakal ke Arsenal Januari ini?




Good old time, eh?

Hi ...oleh sebab En. Zarsaza sikit sibuk untuk membuat post terbaru tentang Arsenal kesayangan beliau, so aku dengan hensemnya mencelah sekejap dan membawakan berita terbaru dari EPL. La Liga still di hati tapi sebab kawan aku tu masih berbulan madu, jadi aku take over sekejap.

Tak lama lagi, tingkap perpindahan musim sejuk EPL akan dibuka kembali dan semua kelab EPL (pfft.!!) akan berlumba-lumba untuk membeli pemain baru. Ada yang mengatakan Mesut Ozil akan ke Liverpool, which is totally bull. Ada kelab yang mengatakan hanya menjadi pemerhati (Menyu). Elokla tu Ferguson. Tak perlu la kau sebuk sangat. Bukannye kelab kau boleh main dalam Champions League pun. So, apa kata kita cakap tentang kelab yang boleh main dalam Champions League musim ini. Arsenal.

Chamakh out, Rodallega In?

Urghhh...


Arsene Wenger mengatakan Chamakh mungkin akan dijual musim ini. Cuma tidak pasti sama ada musim sejuk ataupun pada akhir musim ini. Chamakh yang dibeli dari Bordeaux, menunjukkan prestasi yang suam-suam kuku di Arsenal dan Arsene Wenger sudah mula menunjukkan aksi fedap dengan striker Morroco ini.
Tempat beliau mungkin diganti dengan pemain Wigan, Hugo Rodallega. 

Aku rasa rumor ini memang ada betulnye jugak kerana jika dilihat dari sejarah Wenger, Wenger memang gemar pemain-pemain berkulit hitam. Hugo Rodallega mungkin satu pembelian yang berbaloi oleh Wenger kerana Hugo mempunyai fizikal yang besar dan beliau agak laju. Di samping itu, prestasi Hugo bersama pasukan Wigan juga agak memberangsangkan menjadikan dia salah seorang striker yang digeruni di EPL. Cuma masalah dia, adakah Hugo boleh bermain dibawah sistem Arsene Wenger? Itu satu benda yang kita kena tunggu.





Thierry Henry?

ROBIN Van Persie?
Jika dilihat persembahan Arsenal sekarang, memang tidak boleh dinafikan yang mereka banyak bergantung kepada Talisman mereka, Robin Van Persie. Sejak ketiadaan Fabolous Fab dan Samir Nasri, tiada lagi pemain yang dapat memimpin Arsenal untuk kembali ke puncak. Nasib baik Persie on form pada masa yang betul. Tetapi, kebergantungan yang terlalu banyak ke atas Van Persie bakal menyusahkan Wenger suatu hari nanti. So, surprise surprise, nama Thierry Henry kembali menjadi siulan The Gunners.

Thierry Henry, yang sedang bermain untuk pasukan New York Red Bulls, mungkin pilihan yang baik tetapi harus diingat, Henry sudah berusia 34 tahun. Jika dia dibawa masuk sekalipun, aku rasa itu hanyalah jalan penyelesaian sementara Wenger.

Yummy Thierry


Eden Hazard dan Mario Gotze?


Eden Hazard adalah pemain yang diura-urakan untuk menyertai Arsenal dari awal musim ini. Lille meletakkan harga 30 juta Euro ke atas Pemain Terbaik Perancis 2011 ini dan mengenali Wenger, beliau jarang sangat beli pemain yang berharga 15 juta ke atas. Di tambah lagi, kenyataan Hazard sendiri yang dia tidak berminat untuk pergi ke kelab lain selain Real Madrid mungkin membantutkan minat Arsenal ke atas dirinya.

Hazard oh Hazard

Seorang lagi pemain yang dikaitkan dengan Arsenal adal;ah pemain muda German, Mario Gotze. Beliau yang bermain sebagai penyerang/midfield dikatakan seorang pemain yang mempunyai visi dan playmaking skills yang menakjubkan. Malah, kemasukannya ke dalam team German telah menutup ruang untuk pemain veteran, Michael Ballack untuk beraksi kembali di pentas antarabangsa.

Mario Gotze



Kalau kita tengok situasi sekarang, sebaiknya Arsenal membawa masuk seorang lagi penyerang baru ke dalam skuad utama mereka. Namun, polisi Wenger yang tidak suka berbelanja besar mungkin bakal menyaksikan pemain seperti Gotze dan Hazard tidak akan dibawa masuk.

Nasihat aku kepada Arsene Wenger, beli la ...FAKHRI SHAARANI!! murah, berkualiti dan dijamin halal!!

Pemain Terbaik Dunia 2012,2013,2014 dan sampai kiamat.



Sumber : tribalfootball.com
              dailyfootballnews.org





Stay safe, Real Madrid guane-guane pun!!






-- Mr.Aish --

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...