Iklan Corner

Saturday 5 November 2011

Zinedine Zidane; The best there was, the best there is and the best there'll ever be

Before aku teruskan dengan apa yang aku nak tulis, apa kata korang tengok ni dulu;






Aku  tak nak dah taip panjang-panjang. Cuma aku dah naik jemu bila Barca fans yang baru stat minat bola, atau agaknya umur baru 9 tahun, duk claim yang Messi terbaik sepanjang zaman. Pele, Maradona, mereka just campak kat laut. Serius buta betul. Aku pernah jugak gadoh taip menaip dalam blog  (oversea) dengan seorang peminat setia Barca. Serius, Messi? Kalau nak kata terbaik sekarang, ok fine. Aku boleh terima, tapi terbaik sepanjang zaman tu! Tah la. Untuk jimatkan masa aku, aku consider diorang yang duk kata Messi ni pemain terbaik sepanjang zaman ni, baru stat tengok bola. He is the ARGUABLY the best at the moment, tapi of course, he still has a long long way to go to be called  ALL TIME BEST.







Dalil-dalil sebab apa aku consider Zinedine Zidane lebih baik dari Leo Messi, Pele dan Maradona :





Asal usul

Zizou berasal dari Perancis di mana bola sepak bukanlah budaya utama di sana. Tidak seperti Argentina    dan Brazil yang menganggap bola sepak seperti tuhan. Brazil dan Argentina senantiasa ada pemain yang berbakat, tetapi pemain Eropah  berbakat seperti Zidane, amat sukar ditemui. Sekali dalam 20 tahun pun kira
baikla tu.




Kelab

Sekali lagi dalil kelab diguna pakai. Zidane bermain untuk kelab Perancis, Itali dan Sepanyol. Apa yang lebih dasyat,  dia menempa kejayaan di semua kelab yang dia terajui. Adakah Messi leh buat gitu? Pele hanya bermain di Liga Brazil dan hanya Maradona yang boleh menandingi Zizou dalam hal ini.




Pasukan Negara

Seriously, do I need to say something bout this?




Peribadi

Maradona terlibat dalam dadah. Hanya Messi dan Pele sahaja yang boleh menandingi peribadi Zizou.








Apa yang boleh aku katakan, masing-masing ada pandangan masing-masing tetapi janganla biarkan passion terhadap kelab sampai membutakan mata kamo soma. Aku peminat Real Madrid tetapi aku tetap mengakui kehebatan Leo Messi. Aku boleh katakan Leo Messi sekarang mempunyai kelebihan ke atas CR7. Tengok, aku boleh je akui benda tu. Jadi kamo soma jadilah seperti aku. Hahaha...




Btw, check out apa yang Eden Hazard kata pasal Messi (http://www.goal.com/en-gb/news/3277/la-liga/2011/11/03/2741063/lilles-eden-hazard-barcelonas-lionel-messi-does-not-have-the). It's so true Hazard. It's damn true!




Hala Madrid!!






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...