Iklan Corner

Sunday 27 November 2011

Real Madrid vs Atletico Madrid Review





@ishcornerlot Man of the Match;
Cristiano Ronaldo

sumber; cristianoronaldofan.net



Berbaloi aku berjaga malam nie untuk menyaksikan perlawanan El Madrileno derby. Perlawanan berkesudahan 4-1. Gol tunggal Atletico dijaringkan oleh Adrian. Manakala gol-gol Madrid dijaringkan oleh, CR7 (2), Di Maria dan Higuain.

Lineup sebenar perlawanan :



                                                     ------------ Casillas ---------------

                                        Lass ------ Pepe --------------- Ramos -------- Marcelo

                                                                 Khedira -------- Xabi

                                  DiMaria ----------------------------------------------------- Ronaldo

                                                                ------Ozil  -----------

                                                                   ------ Benzema -----------



Notes yang aku dapat dari perlawanan ni :


1. Pengulas perlawanan kat negara ni, susah nak sokong Real Madrid. It's either any EPL teams or Barcelona. Bengang aku dengan sikap bias diorang.

2. Di Maria is a cheat! Ada satu insiden yang melibatkan Diego (pemain ATM) menolak dada Di Maria tetapi makhluk tu merebahkan badannya dan menutup muka seolah-olah Diego tampar muka dia. Sungguhpun dia pemain Real, tetapi aku tetap malu dengan permainan theatrical dia.

3. Di Maria walaupun skor gol tapi clearly dia tak berapa cergas lagi. Tapi sebab Mou memang sukakan dia, dia tetap diturunkan. Mungkin sebab Real Madrid perlukan playmaking skill dia untuk buka ruang kepada pemain seperti CR7, Higuain dan Benzema.

4. Marcelo jugak diturunkan. Tetapi nasib baik defenders kita tak begitu diuji malam ni. Aku prefer Coentrao untuk start perlawanan nie. Mungkin Mourinho lebih mengetahui. In Mou we trust.

5. ATM main kotor. Mungkin itu memang sebahagian daripada taktik Manzano untuk sekat Real Madrid. Kesudahannya, 2 pemain ATM dibuang padang dalam perlawanan nie.

6. Xabi Alonso digantung untuk perlawanan menentang Gijon kerana mendapat kad kuning kedua. So, dia akan available untuk selection menjelang perlawanan El Classico nanti.



Aku nak tengok NURI SAHIN diturunkan tapi agaknya Mou nak rehatkan Sahin supaya betul-betul fit untuk El Classico. Still, kemenangan nie mengekalkan kita 3 mata di depan Barca, itupun kalau Barca boleh menang dengan Getafe.


HALA MADRID!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...