Iklan Corner

Tuesday 22 November 2011

Real Madrid VS Dinamo Zagreb Preview

Terlebih dahulu aku mahu mintak maaf pasal aku tak sempat buat preview pasal Valencia Vs Real Madrid baru-baru ini. I was too busy with my work. Anyway, Real menang 3-2 menentang Valencia di Mestalla. Apa yang aku menarik perhatian aku bukanla kehenseman Cristiano Ronaldo, sebab kalau aku tertarik, maknanya aku gay. Dan aku bukan gay. Tapi aku tertarik dengan gaya Mourinho meraikan jaringan ke-3 Real..check this out.








Real Madrid. Cakapla apa pun pasal team aku ni, but for sure, they are still the best team in the world. 9 Champions League trophies proved it. Tak perlu aku nak explain panjang-panjang pasal ni pasal aku tahu, sekarang the whole world are kissing Barca's 'behind' dengan mengatakan yang Barca are the gods of football.

Anyhoo,

Malam ni Real akan menantikan kunjungan Dinamo Zagreb di Stadium Santiago Bernabeu. Game yang pretty much tak begitu penting sebab mereka dah layak ke pusingan kedua. Real Madrid adalah satu-pasukan yang mempunyai rekod bersih 100% dan tidak lagi melepaskan sebarang gol setakat ini ;

http://www.goal.com/en-gb/results-standings/49/uefa-champions-league/group


Okay, lineup.

 Carvalho, Di Maria dan Coentrao sudah pasti tak akan diturunkan malam ini kerana masalah kecederaan. Manakala Kaka masih lagi dalam pemerhatian (kecederaan). Aku rasa mungkin jugak ada beberapa pemain akan direhatkan. Game Valencia baru-baru ni memang meletihkan pemain. Lebih-lebih lagi mereka baru je lepas terlibat dengan perlawanan persahabatan antarabangsa. Sebab tu, aku harap Callejon, Granero dan Sahin akan diturunkan malam ni. Ada jugak kemungkinan Mourinho akan memberi peluang kepada pemain-pemain Castilla (Akademi).

Sebenarnya, aku bimbang dengan Xabi. Dia adalah pemain yang penting dalam pasukan Real. Serius, aku rasa peranan dia lagi besar dari Cristiano. Yang menjadi masalahnya, oleh sebab tiada siapa yang boleh menjadi Xabi kedua dalam pasukan, aku rasa dia sekali lagi akan diturunkan malam ini. Xabi sepatutnya direhatkan. Dah banyak sangat game dia involved. Dalam perlawanan macam ni la sepatutnya Xabi direhatkan. Apa yang aku harapkan malam ni, Granero akan digandingkan dengan Sahin di bahagian midfield. Mungkin Sahin dapat membuktikan kepada kita semua yang dia adalah seperti yang digembar-gemburkan (fingers crossed).

Dari Goal.com, barisan kemungkinan yang akan diturunkan adalah;


----------------------------------------------- Casillas -----------------------------------------------

----------------------- Arbeloa ---------- Pepe -------- Ramos -----------Marcelo ------------------

---------------------------------------  Khedira ---------- Xabi --------------------------------------

--------------- Ozil ------------------------------ Kaka-------------------------------------- Ronaldo

-------------------------------------------- Higuain ----------------------------------------------------






Tapi aku harap-harap;



----------------------------------------------- Casillas -----------------------------------------------

----------------------- Arbeloa ---------- Pepe -------- Ramos -----------Nacho (Castilla ) ---------

---------------------------------------  Khedira ---------- Sahin --------------------------------------

--------------- Callejon ----------------------- Granero-------------------------------------- Ronaldo

-------------------------------------------- Higuain ---------------------------------------------------

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...