Iklan Corner

Wednesday 2 November 2011

Lyon VS Real Madrid Preview







Mr. Champions League


The greatest club in the world, (yup, they are!) Real Madrid will travel to France to face 7 times French Ligue 1 Champion, Lyon for the return leg of the European Champions League Group Stage tonight.

A fortnight ago, they have faced the same team where Los Blancos have comfortably beaten them by 4 goals. Goals scored by Benz the Cat, Sami Khedira and Higuain and Lyon, for all their history before, could not break Real Madrid defense all night. Seems like the curse of Lyon has ended last year where the same story happened when we met in the Champions League Second Round. Thanks to this magnificent squad built by Mr. Special One, Jose Mourinho.


 The probable lineup we will see tonight:




Iker Casillas

                                                   Arbeloa ------ Ramos ------- Pepe -------- Marcelo

                                                                     Xabi ---------- Khedira

                                                    Di Maria --------------------------------  C. Ronaldo

                                                           -------------- Kaka/Ozil -----------------

                                                              ----------------- Benzema -----------------











  • Karim Benzema akan diturunkan sekali lagi malam ini menggantikan Gonzalo Higuain sebagai striker utama Real. Kenyataan ini dikuatkan lagi apabila Benzema direhatkan dalam perlawanan lepas menentang Real Sociedad. Benzema juga mempunyai rekod yang lebih prolifik dalam perlawanan ECC.


  • Real Madrid  mengakhiri badi tidak pernah menang di stadium Lyon. Sebelum ini, Lyon tidak pernah kalah kepada Madrid di tempat sendiri di mana ianya hampir-hampir terjadi musim lepas jika tidak kerana Gomis menyamakan kedudukan pada minit-minit terakhir.


  • Kaka, yang mendapat pujian daripada Mou Mou (Jose Mourinho) akan start perlawanan ni menggantikan pemain sensasi Jerman, Mesut Ozil yang kebelakangan ini bermain di bawah par. Kemungkinan Ozil akan masuk pada minit – minit terakhir untuk menggantikan Kaka.


  • Coentrao akan direhatkan digantikan dengan Marcelo. Marcelo sememangya selalu menjadi pilihan utama Mourinho bila menghadapi perlawanan besar.


  • Ronaldo mungkin akan sekali lagi kecewa malam ini kerana tidak dapat menjaringkan gol dan kita mungkin akan lihat ada pada masanya Ronaldo cuba melakukan aksi melampau dengan melakukan gelecekan yang tidak patut dan shooting dari 140 meter.


  • Di Maria akan melakukan assist baik punya kepada Benz atau Ronaldo dan pada masa sama melakukan shooting yang mengecewakan Makcik Kiah sebelah rumah beliau.


  • Alonso sekali lagi menjadi Man of the match bagi pasukan Real Madrid.



Begitu sahaja ramalan yang dapat diberi oleh Aishcornerlot. Yang paling penting, jika Real Madrid berjaya membawa pulang 3 mata dari perlawanan ini, mereka bakal melayakkan diri ke pusingan kedua ECC.



Perlawanan dapat disaksikan di Astro Supersport pada pukul 3.30 pagi Khamis (3/11/2011)



Peteh bia Rebeh Real Madrid!!



3 comments:

Anonymous said...

wenger is the best..this is poor web for madrid...i dont like ....

Aish said...

Really? Wenger? Hahaha..baru menang ngan kelab besar sekali dah bangga..haik ptuih

Anonymous said...

who wenger?? pornstar??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...