Iklan Corner

Sunday 12 February 2012

Kelantan 2 - Terengganu 1

MEMANG LAYAK KALAH!


Salah sorang player Terengganu yang bertukar jadi Zombi semalam

Aku tak marah sangat kalau Terengganu kalah dengan Kelantan. Tapi kalau dah main macam jalan-jalan kat taman permainan kanak-kanak, dengan performance dari pemain import pun tak seberapa, memang skit sebanyak panas gak aku tengok.

Aku dari dulu bukan la fan besar Mat Zan. Dan semalam sekali lagi aku naik hairan bila Hadi yang diturunkan menggantikan Manaf Mamat. Aku ingatkan Manaf cedera, tapi rupanya dari sumber yang dipercayai oleh aku, itu adalah percaturan taktikal jurulatih kita. Begitu juga dalam kes Joseph kalang Tie.

Mungkin diorang mengalami kecederaan, itu aku tak pasti. Tapi kalau keputusan tak menurunkan dua pemain itu dibuat atas percaturan taktikal jurulatih, aku sebagai peminat pasukan Terengganu, kene la rasa bimbang jugok. Bermain di tempat lawan, dengan pasukan lawan merupakan sebuah pasukan yang kuat, dua pemain penting kita dibangku simpanan?! Digantikan pula dengan Hadi?! Apa sudah jadi Encik Jurulatih? Dah lama mana Hadi tak perform untuk Terengganu? Pemain import plak, stakat nie takdak sorang pun yang menunjukkan permainan yang meyakinkan..malang betul skuad kita. Mempunyai antara skuad yang terbaik di liga M, tapi takde apa pun yang boleh dibanggakan.

Sakit hati betul aku tengok bila main sambil ambik angin atas padang macam tu. Bukan bermaksud nak kritik lebih-lebih, tapi korang semua membawa harapan seluruh rakyat Terengganu, jadi kitorang harus rasa kecewa bila tengok korang semua main macam ZOMBIE!!


Peteh Terengganu Peteh...






2 comments:

Anonymous said...

bro.sbelum kelantan lawan terengganu,forkey doe score tiap2 match.lu nampak sgt tak tengok terengganu main.bru tgk one match dah sibuk komen pasal performance.mmg trengganu down lawan kelantan,but lu ckp tak tengok facts.tgk facts dlu.nanti malu org terengganu. jangan jadi lalang bro.

Manaf said...

Mr. Anon 02:13

Aku tak sokong Mr. Aish. Tapi aku bersetuju apa yang dia kata. Malah Pengulas pun kata benda yang sama. Aku tak tahu la ko nie ada mata tak tengok. Tapi Forkie Doe ko kata bagus? Mana ko tahu kalau Manaf Mamat duk depan dia takleh wat benda sama? Forkie Doe average..Fullstop. Cube tengok kedudukan Terengganu sekarang. Dengan skuad yang kita ada, sepatutnya kita boleh buat dengan lebih baik.Aku percaya Mr. Aish jugak concern dengan performance pasukan Terengganu. Yang ko nak bagi komen-komen macam nie apehal pulak? Macam ko ni bagus sangat? Berhemah la skit bro..ko adalah jenis peminat Terengganu yang sokong pasukan dengan kepala lutut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...